Все частіше генії кіномистецтва
представляють нам фільми історичної тематики. Звісно, що не все показане в
даних фільмах є достовірним, але сценаристи намагаються по максимуму наблизити
нас до правди минулого. Вашій увазі пропоную 3 фільми різних сценаристів, а
також цікаві факти про їх створення.
“Врятувати
рядового Раяна” — фільм Стівена Спілберга про висадку союзників у
Нормандії під час Другої світової війни.
- Картина заснована на реальних подіях, що сталися з братами Ніланд під час Другої світової війни.
- Німецькі «Тигри» у фільмі були копіями справжніх танків на основі радянських Т-34.
- Для зйомок сцен, в яких солдатам відриває руки і ноги, були запрошені справжні інваліди.
- Для зйомок першої сцени кінокартини, амуніція була виготовлена з дерева, адже металева була заважкою для знімання “безкінечних дублів”.
- З метою домогтися найточнішого відтворення подій Спілберг показував знятий матеріал ветеранам висадки в Нормандії. Багато в чому саме їх консультації допомогли фільму бути дуже достовірним навіть у деталях. Наприклад, приголомшена вибухами риба, викинута на пляж «Омаха» — підказка учасників десанту.
- Епізоди фільму (висадка військ на узбережжі, атака кулеметного розрахунку, оборона Раммеля) увійшли в основу сюжету безлічі комп'ютерних ігор: Conker's Bad Fur Day, Commandos 3: Road to Berlin, Call of Duty 2, Company of Heroes, Medal of Honor, Day of Defeat та ін.
- Звуки стрільби були записані при реальному використанні військової техніки періоду другої світової війни, що було відтворено неподалік від Атланти, штат Джорджія.
- В силу обставин основна частина зйомок картини була перенесена з території Великобританії на ірландські землі. Британське Міністерство оборони відмовилося надати знімальній групі необхідну допомогу, надавши як статистів своїх бійців. Тоді на виручку Спілбергу прийшли ірландські солдати (близько 250 осіб).
“Гладіатор” — художній
фільм Рідлі Скотта про історію помсти римського полководця Максисуса (Рассел
Кроу). Сюжет вигаданий.
- Рана на правій щоці Рассела Кроу, отримана під час першої батальної сцени, абсолютно справжня. Кінь актора чогось злякався і помчав на дерева, одна з гілок проткнула щоку головного героя.
- В сценах, що відбуваються в Колізеї, лише дві трибуни були дійсно заповнені статистами. Решта масовки була намальована на комп'ютері.
- У ролі вовка, який супроводжував Максимуса у сцені битви з германцями, була використана німецька вівчарка.
- Насправді Коммод був єдиним римським імператором, що дозволяв собі час від часу виходити на арену. Насправді загинув він зовсім не на арені - він був задушений в кімнаті для переодягання атлетом на ім'я Нарцис. Саме так і хотіли назвати героя Рассела Кроу у перших варіантах сценарію.
- Малу арену, де Максимус навчається в школі гладіаторів, побудували в Марокко на місці футбольного поля, гармонійно вписавши її в навколишні будівлі.
- Максимус носить у фільмі звання генерала. У дійсності, це звання з'явилося лише в XVI столітті у Франції. В Римі аналогічна посада називалася легат.
- З незрозумілих причин, творці змінили імперський колір Риму - пурпурний - на синій. У фільмі всі атрибути влади і армії Риму (прапори, вексилуми, мантії і екіпірування солдатів) із загальновідомого пурпурного кольору стали синіми.
- Фільм присвячений пам'яті Олівера Ріда. Наприкінці зйомок він помер через ускладнення після перенесеного інфаркту.
- У фільмі гладіатори намагаються вбити один одного, в реальності ж вбивства були рідкістю, вбивали за бажанням імператора, інакше господареві вбивці довелося б виплачувати господареві вбитого ціну рівну його вартості.
“300 спартанців” — художній фільм Зака Снайдера про
переломну битву при Фермопілах в 480 році до нашої ери.
- Син Зака Снайдера зіграв роль юного Леоніда - під час сцени дитячої бійки.
- Щоб спартанська армія візуально відрізнялася від перської, спартанців одягли в одяг яскравих, теплих, «земних» тонів, в той час як при створенні костюмів персів використовували екзотичні зелені, блакитні і пурпурні кольори з золотим відливом.
- Слова «Спарта» і його похідні вимовляються 75 разів.
- Сценарій вимагав, щоб більшість акторів чоловічої статі постійно перебували перед камерою з голим торсом для відповідності графічній новелі Френка Міллера. З цієї причини основний акторський склад піддався суворій фізичній підготовці за 6 тижнів до початку зйомок.
- У картині 1523 монтажних склеювань, 1006 спецефектів. Для порівняння - у «Війні світів» Стівена Спілберга було використано близько 500 візуальних ефектів.
Немає коментарів:
Дописати коментар